tiistai 30. elokuuta 2011

Olen käytettävissä.



Tilanne on minusta riippumattomista syistä ajautunut siihen pisteeseen, että keskustan on lähes mahdotonta nimetä edustajaansa presidenttikilpaan. Paavo Väyrynen ei keskustalle kelpaa, vaikka kaikki muut vähänkään varteenotettavat vaihtoehtoiset ehdokkaat kilvan kieltäytyvät kunniasta. Näin tekevät niin puolueen sisällä näkyvästi vaikutusvaltaiset henkilöt, kuin puolueen ulkopuoleltakin haalitut kandidaattikandidaatit.

Perusteellisen harkinnan jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että olen käytettävissä keskustan presidenttiehdokkaaksi. Olen pohtinut ehdokkuutta kaikella vakavuudella.

Kantani ei vielä ole keskustan johdon tiedossa. Puheenjohtaja Mari Kiviniemelle en kertonut kantaani edes 3. elokuuta, kun hän vieraili Lapualla. Tämä lähinnä siksi, että itse en silloin ollut Lapualla, vaan olin vierailulla Viipurissa. Suhteet Venäjälle päin on siis kunnossa. Kuten tottakai Lapuallekin -vanhana pohojalaasena.

En ole aiemmin kertonut kantaani julkisuuteen, koska monet arvostamani kansalaiset ovat vedonneet, että vielä harkitsisin asiaa. En välttämättä arvosta heitä enää yhtä korkealle. Siitä johtuen ja ehkä jopa osaksi sen vuoksikin olen nyt päättänyt astua esiin tässä asiassa.

Olen löytämässä itsestäni palavan innostuksen, jota vaativa kisa vaatii. Voin tässä myös paljastaa lähipiirini suhtautuneen ehdokkuuteen varovaisen välinpitämättömästi.

Päätös oli lopulta vaikea. Olen kokenut suurena tunnustuksena omalle työlleni sen, että valtava joukko punkaharjulaisia on vastustanut lähtöäni presidenttiehdokkaaksi.

Koen olevani tavallaan keskellä molempi parempi -tilannetta. Nyt kun olen asettumassa ehdolle keskustan esivaaliin niin saadaan asialle piste, eikä enää tarvitse joka päivä lukea lehdestä kuka tänään on päättänyt olla osallistumatta esivaaliin. Jos tulen valituksi keskustan presidenttiehdokkaaksi, tulen tekemään kaikkeni, että minut myös tasavallan presidentiksi valitaan. Jos taas en tule valituksi tarkoittaa se sitä että Paavo Väyrynen tulee valituksi ja tiedän hänen tekevän kaikkensa että hänet myös tasavallan presidentiksi valitaan. Jos näin käy, toivon hänen kutsuvan minut presidentinlinnaan itsenäisyyspäivän vastaanotolle. Onhan hänen presidenttiytensä toteutuessaan aika paljolti minun ansiotani. Sillä ei kai nyt keskustassakaan niin hulluja olla, että ihan kuka tahansa muu kuin Väyrynen kelpaa?? Enhän minä kuulu edes puolueeseen!

Vaikka eipä silti, olisi minulla vaalirahoituskin kunnossa, kun Google ystävällisesti lähestyi kampanjaani rahoitusmielessä, joten kai tuo puolueen jäsenyys on ihan pikkupulma vain..



1 kommentti:

  1. 2 ääntä tulee täältä Lapuan kyljestä.
    t. Volsumies ja Skodanainen (ent. Rellustit)

    VastaaPoista